-webkit-border-radius: 100px; -moz-border-radius: 100px; border-radius: 100px; #linkwithin_logolink_0 {display:none;}

Talented

I would never know the quality of my post until yesterday, when one of my old friend told me -that she likes my pages and according to her I have talent as a writer (hmmmm....).

What else do you need except such compliment for a newbie like me ? 

Thanks, mba Cip! 

Madly in CRAFT

Since I remember, I always like seeing color.  I am not a good painter though, but I do like mixing color with texture.  I found different satisfaction when finally those color and texture turns out to be something.  

I also have good memory on how my mom spend her time -besides baking & sewing- by cross stitching.  It was at 9 or 10 years old when she taught me to cross stitching and I really pleased with the result.  



Yang tak bisa diulang
adalah waktu
Yang tak bisa ditarik kembali
adalah kata-kata
Yang tak bisa dihapus
adalah bayangan tentangmu
Yang tak termaafkan
adalah ketika kumelepasmu
dengan semua kenangan dan perasaan itu
Yang baru aku sadari
betapa sepuluh tahun itu ternyata
telah membekukan hasratku yang lain
karena kristal rasaku padamu

*for DT who divorced after 10-years of marriage*
 Sedih deh, denger cerita Suami Ganteng tentang temannya yang satu ini. 

d.a.t.e

Being a parents is like being a teacher.  You will receive questions or comments about anything, anywhere and anytime.  There's no such a right time for your kids to address questions.  One more, do not under estimate just because of their age.  Because questions does not always allign with how old they are. I've read somewhere that children is an adult living in small human body.  

Just like my 11-years old daughter's question during our dinner last night.

"Mom...when do you think I am allowed for a d.a.t.e ?" 


Pembalut vs Kondom

Credit Pexel
(Another shocking parent experienced I had last week-end).

Ga tahu gimana, tiba-tiba semua anggota keluarga jadi penyuka makanan Jepang.  Setelah sekian lama akhirnya gw bisa "menyetani" Suami Ganteng untuk makan sushi dan sashimi, hehehe....

Suami Ganteng yang tadinya ga doyan sekarang jadi ketagihan and his fave his sashimi salmon.  Jadi begitu ada resto Jepang baru, itu artinya kudu dicoba.  Alhasil, malam minggu  kemarin baru terealisasikan.

Dinner was OK until I went to the rest room bersama Kaka Cantik.  The rest room looks common. Hingga pandangan tertuju ke satu kotak terbuat dari kayu menempel di dinding.  Kotak tertutup dengan sisi samping terbuka sedikit, kalo menurut gw fungsinya sebagai "lubang intip" apakah isinya masih penuh atau tidak.  Yang jadi pertanyaan adalah isinya.  Apa ya ?  Tempat sabun pastinya bukan.  Dryer juga ga mungkin, wong dari kayu kok.  Dari sisi yang terbuka tadi, aku mengira bahwa isi kotak tersebut adalah pembalut wanita.  Kelihatan dari bungkus plastik yang menjorok ke luar.  Beda dengan Kaka Cantik yang emang "nona-mau-tahu-apa-aja".  

"Ini kotak buat apa ya, Ma ?"  sambil bertanya dia buka tutup kotaknya.

"Ga tahu, Kak".