-webkit-border-radius: 100px; -moz-border-radius: 100px; border-radius: 100px; #linkwithin_logolink_0 {display:none;}

Asinan, The Iconic Food of Bogor

Masih tentang kuliner, apalagi yang jadi icon kuliner Kota Bogor selain roti yang bentuknya kecil-kecil itu dan toge goreng ?  Tiada lain adalah asinan.

Yup !  Jenis yang satu ini sudah menjadi ciri khas Kota Kujang lainnya untuk urusan perut.  Sederhana saja tampilannya; selain asinan sayur ada juga asinan buah atau kombinasi keduanya.  Disajikan dengan kuah cuka yang dicampur ulekan cabe merah.  Ditambah taburan kacang tanah goreng yang masih ada kulitnya. Aksesoris lainnya adalah kerupuk mie yang bentuknya melingkar-lingkar itu.  Jika masih kurang pedas, silahkan tambahkan sambal yang biasanya hanya terdiri dari cabai rawit hijau.  Lebih sip lagi jika dinikmati dalam kondisi dingin setelah disimpan dulu dalam lemari pendingin.  Dijamin, mata yang terbuai kantuk langsung melek !  Segerrrr !!



Untuk urusan asinan, saya punya beberapa pilihan yang patut dicoba.

New Way of Working

Today, lunch time, at coffee shop, somewhere in part of Southern Jakarta.

What attracting me is not why they sitting in the coffee shop in the middle of the day during Ramadhan.  But what they are doing there.  Instead of a cup of coffee or even plate of snacks, they have notebook in front of them.  Some of them sitting alone but number of tables are surrounded by people.  Surely they doing something not only for coffee over social chatting.  From what I can see there are 5-6 tables which having same condition.

By a glance, I noticed they are not browsing.  As they are very serious looking at their notebook in front of them, the other is having discussion with people sitting next to them.  The body gesture saying that I'am working.  Coffee shop is just a place where they work today.  I also see they do worksheet similar with I do at the office.  Are they working ?  Hm...what an interesting work of style those people have.  Not always need coming to the "monotonous" cubicle every day.  What matter is as long as the work is done, you get paid.  

Technology shall ease human live, working is one of them.  If you are a result oriented like me then working remotely or being freelancer can be the option.  Especially if you are also getting tired with the chaos from traffic situation these days.  Meeting is scheduled if communication can not solved over email nor phone.  Otherwise, get your job done, no matter where you are.





Bangkok Trivia Fact

Ini hasil mengumpulkan ingatan dari beberapa kali kunjungan singkat ke Negara Siam.  Kenapa saya sebut "kunjungan singkat" ?  Karena semua perjalanannya dalam rangka kerja dan gak pake acara jalan-jalan kecuali maksain untuk City Tour which is itu ternyata yang dianjurkan juga oleh Tourism Authority of Thailand, hehehe tepat lah kalo begitu. 

City of Temples
Nggak cuma Bali, Bangkok juga bertebaran kuil baik yang terdapat di dalam kota maupun di luar kota Bangkok. Belum lagi patung Budhanya yang segede-gede gaban itu terbuat dari emas.  



Hot hot hot !
Jakarta atau kota-kota lainnya di Indonesia yang dekat pantai rasanya udah panas banget tapi ternyata di sana lebih panas.  Bawaannya pengen kipasan terus atau berteduh.  Makanya ga bisa lihat pohon rindang sedikit. Bawaannya pengen dekeeeet terus.  Bukan mau nari sambil nyanyi lagu Bollywood tapi buat 'ngadem'.  

Untuk menghindari dehidrasi, maka sangat dianjurkan untuk sedia air mineral karena sebentar-sebentar minum terus.


To Do in Bangkok in One Day

Workshop finished on Thursday, will be arrived in Bangkok same day very late night; and ahead to Jakarta on Saturday.  What would I do for the whole Friday then ?

It was a trip from Hanoi back in 2010 where I had a workshop together with office mates.  Instead of hours, the flight will transit for 1 (one) day and I didn't notice until 1-day before departure. It was too late to change the itinerary (damn !).  

There are 2 alternatives go to Hanoi from Jakarta.  If we take Singapore Airlines then we will transit in Singapore.  And we'll stop over in Bangkok if we fly with Thai Air.  There were no direct flight from Jakarta to Hanoi.  What I meant by strange is we had to stay over night on our way back home because the carrier arrived in Bangkok late mid night and continue to Jakarta the day after.  Unlikely from Jakarta to Hanoi, it was only transit for a couple of hours (about 2 to 3 hours if not mistaken) at Bangkok before continue to Hanoi in the same day.




Knew it would be almost midnight arrived in Bangkok on the way to Jakarta, I reserved a hotel near Suvarnabhumi International Airport.  Back then, I wasn't quite happy about the fact that had to stay one more day on the way back home; not only because I already left home for more than a week (home sick syndrome attack !) but I can imagine it was soo unpractical for carrying bag in & out the hotel in a day, check-in again, boarding again while you can do it earlier.  On top of that, the day I transit in Bangkok was coincided with Eid Adha.  It was my first experience being away during religion festive !  Well face it, that it's the unpleasant thing (if I may say) about traveling; itinerary sometimes not "friendly" as you expected.  Who says, travelling is fun ?  Err, let me refresh;   big time, travel is always fun!

Bag Pack si Tas Serbaguna

Selain buku dan sepatu, tas adalah benda yang bisa bikin saya kalap (hallah !).  Apalagi jika bahan tas terbuat dari kulit, hadeeuuuhhhh, bisa meriang panas dingin daku dibuatnya....kalo ga sampai beli hehehe.  Suami Ganteng sampai ga bisa komentar lagi sama kebiasaan saya yang satu ini.  

Untuk keperluan narsis, saya suka model tote bag.  Terbukti model tas yang satu ini ageless dan bisa untuk occasion apa aja; mulai dari yang resmi semisal untuk kerja hingga untuk keperluan santai jalan-jalan ke mall.  Alhasil dari yang ukuran kecil sampai yang gadang pun masuk dalam koleksi. Sayangnya si tote ini ga cucok banget kalo untuk travelling.  Ngerepotin. Walau pake yang ukuran besar sekalipun.  Terlebih jika jalan-jalannya disambi dengan aktivitas foto memakai kamera non-pocket.  Ngga banget pokoknya.